Firma ubezpieczeniowo-finansowa powinna zadbać o wizerunek w sieci. Zajmujesz się finansami lub oferujesz ubezpieczenia? Dowiedz się, jak promować w Internecie wizerunek swojej firmy. O czym warto wiedzieć? Odpowiadamy w naszym artykule!
Promocja firmy w sieci – Social Media
Prowadzisz firmę ubezpieczeniową? Załóż profile na mediach społecznościowych! Dzięki aktywności w Social Media poprawisz swój firmowy wizerunek. . Do wyboru masz:
Facebook,
LinkedIn,
Instagram,
YouTube,
Twitter.
Nie bój się eksperymentować z przekazem!
SEO i content marketing
Docieranie do klientów w sieci to proces, który wpływa na wizerunek firmy. Ważna jest strategia, konsekwencja w działaniu i wytrwałość. Dzięki treściom pozycjonuje się firmę ubezpieczeniową wyżej w Google. SEO (ang. Search Engine Optimization) to w końcu działania mające na celu poprawę widoczności w sieci. Działania te koncentrują się na budowaniu autorytetu i wizerunku witryny oraz na edycji strony pod kątem wyszukiwarki.
Przygotowanie contentu (treści) najlepiej zlecić doświadczonym copywriterom. Dobrze, aby treści przez nich tworzone przynosiły wiedzę, były ciekawe, obejmowały codzienne problemy i rozwiązania oraz doświadczenia klientów z użycia ochronnych polis. Ważne jest w tym przypadku SEO, a więc stosowanie fraz kluczowych. Słowa kluczowe można podzielić na:
brandowe – brand to marka, a zatem nazwa firmy. Z reguły nazwa firmy jest unikatowa. Podobnie nazwa domeny,
ogólne – zawierają 1-2 frazy. Wpisują je osoby, które szukają danych produktów czy usług. Nie mają one jednak sprecyzowanych potrzeb. Ogólne frazy wiążą się z dużą konkurencją,
long-taile – tak zwane długie ogony. Zawierają więcej niż 2 wyrazy. Odpowiadają na bardziej sprecyzowane preferencje internautów,
produktowe – obejmują nazwę kategorii, jak również model czy producenta,
lokalne – pozwalają na zwiększenie widoczności w danym obszarze.
Jak dokonać analizy konkurencji? Pozycjonowanie strony WWW
Warto śledzić preferencje użytkowników. Słowa kluczowe sprawią, że zwiększy si ę widoczność Twojego serwisu na najczęściej wyszukiwane i popularne frazy. Efekty są długotrwałe. Internauci zainteresowani finansami i ubezpieczeniami będą się kierować pozycją w wyszukiwarce Google.
Wykorzystanie marketingu lokalnego związane jest z mniejszą konkurencją. Warto pomyśleć o darmowej wizytówce Google Moja Firma. W niej znajdować się będą dane kontaktowe czy mapka. Klienci będą poza tym mogli oceniać Twoje usługi. Ty natomiast będziesz mógł odpowiadać na oceny internautów.
UX i link building
Znasz już formy promocji w Internecie. Kolejnym krokiem będzie dopasowanie strony firmowej do preferencji internautów. UX czyli User Experience, a więc doświadczenie użytkownika, polega na emocjach i wrażeniach osoby, która korzysta z serwisu. Jest to rodzaj projektowania doświadczeń użytkownika. Produkt czy usługa także powinny wzbudzać pozytywne uczucia w klientach. UI, czyli User Interface za to, to części oprogramowania czy aplikacje pozwalające na interakcję z użytkownikiem. Link building, czyli budowa linków także zalicza się do narzędzi promocji w Internecie. Dobrze, aby odnośniki wywodziły się z wiarygodnych źródeł. Algorytm Google nie powinien ich wziąć za spam.
Z czego powinien się składać materiał promocyjny?
Aby materiał promocyjny był jakościowy, musi spełnić kilka wymagań. Po pierwsze, powinien być przejrzysty i czytelny. Dotyczy to treści i grafiki. Po drugie, reklama powinna się składać z fraz kluczowych. Po trzecie, reklama powinna zawierać wezwanie do działania (CTA) na przykład „sprawdź cenę”. Po czwarte, możesz dodać swoje zdjęcie w celu wzbudzenia zaufania wśród potencjalnych klientów.