Masz sklep internetowy z odzieżą? A może dopiero planujesz stworzenie e-sklepu z obuwiem? Zakupy online, a więc rynek e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. Dlatego warto zdecydować się na promocję sklepu WWW. Szczególnie jeśli oferujesz odzież, akcesoria i dodatki czy buty. W naszym artykule sprawdzamy, jak wypromować sklep internetowy z branży modowej!
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Chcesz zwiększyć sprzedaż obuwia czy odzieży? Zdecyduj się na marketing internetowy. Za najefektywniejszą postać promocji e-sklepu można uznać pozycjonowanie. Polega ono na działaniach umożliwiających otrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Związane jest to z generowaniem konwersji, a więc zakupów. Duża liczba podstron i treści na e-sklepie nie powinna zniechęcać. Oprócz fraz kluczowych istotne są takie aspekty jak:
optymalizacja grafik,
ustawienie przekierowań,
przyjazna struktura treści – akapity, listy, nagłówki,
linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
metadane – metatytuły i metaopisy,
uporządkowanie źródłowego kodu.
Media społecznościowe a sklep WWW
Jak podaje Gemius w raporcie „E-commerce 2022”, 79% badanych w Polsce robi zakupy online, które dotyczą odzieży, akcesoriów i dodatków. Z kolei 66% internautów kupuje w sieci obuwie. Dlatego załóż sklep internetowy, a następnie promuj usługi na mediach społecznościowych. Możesz założyć firmowe konto na Facebooku i zlecić prowadzenie fanpage’a czy Instagrama. Do korzyści z promocji sklepu WWW na Facebooku zalicza się duża liczba odbiorców, opcja integracji sklepu internetowego, nieznaczne koszty za kliknięcia w reklamę czy możliwość sprecyzowania grupy odbiorców ze względu na wiek czy płeć, a także miejsce zamieszkania. Natomiast promowanie e-sklepu na Instagramie pozwala na budowanie relacji z potencjalnymi klientami i atrakcyjne prezentowanie odzieży czy obuwia. Możliwa jest także integracja ze sklepem WWW.
Mailing
Chociaż kampanie mailingowe nie robią już takiego wrażenia, jak kiedyś, wciąż działają. Mailing powinien zachęcać potencjalnego klienta do podjęcia akcji, a więc sprawdzenia oferty ubrań czy obuwia i ich zakupu. Możesz dzielić się w nim:
nowościami w sklepie internetowym,
cenną wiedzą z własnego bloga,
kuponami zniżkowymi.
Wszystko zależy od zachowań użytkownika w e-sklepie. Dlatego tak ważne jest dopasowanie mailingu do internauty.
Firmowy blog a sklep internetowy
Sklepy e-commerce można także promować przez ciekawe treści na blogu. W tym przypadku sprawdzą się nowości ze świata mody. Poradniki, jak nosić ubrania czy z czym zestawiać obuwie zawsze znajdą odbiorców. Możliwe jest publikowanie odnośników do nich w mediach społecznościowych. Oprócz zwykłych artykułów, warto pomyśleć o publikacjach gościnnych. Polega to na dzieleniu się wiedzą w zamian za linka w artykule. Podobnie działają artykuły sponsorowane, dodatkowo płatne, które jednak przekierowują do naszego e-sklepu. Wymagane jest korzystanie z fraz kluczowych – najlepiej w tym celu zlecić napisanie treści specjalistom. Wpływa to pozytywnie na pozycjonowanie strony WWW.
Jak jeszcze można promować sklep WWW?
Jak wynika z badań Gemius i raportu „E-commerce 2022” ze sklepów e-commerce skorzystało choć raz 77% internautów. Dlatego obecność online to w dzisiejszych czasach podstawa dla branży mody. Wizerunek w sieci zbudujesz poprzez kampanie sprzedażowe o zasięgowym charakterze. Alternatywą może być reklama wideo na YouTube czy banerowa w Google, w formacie GDN.